Spill, TV -serier og Dickens – en oppdatering.

Det er ikke slik at jeg har sluttet å blogge – eller at jeg har tatt meg påskefri,  selv om det har vært lite aktivitet her på Skribleriene den siste uka. Hovedgrunnen er at jeg fremdeles leser Bleak House av Charles Dickens.  Med sine 1070 sider er den en skikkelig murstein; en god,  spennende og til tider morsom murstein, vel og merke,  men like fullt en murstein. Jeg nærmer meg slutten nå,  og en anmeldelse kommer nok ganske kjapt.

Jeg har også holdt på med litt andre ting i stedet for å lese. Jeg har for eksempel fått dilla på brettspill:

image

Arkham Horror er det som har tatt lengst tid å sette seg inn i, men gjennom finlesing av regelheftet på 30 sider og ca 1,5 time med instruksjonsvideo- titting på YouTube, så begynner jeg å få en viss oversikt. 

Det som er ekstra morsomt med nettopp dette spillet er at det er et samarbeidsspill basert på H.P. Lovecraft sitt grøssende univers!

image

Takenoko er også et spill som jeg liker godt. Det er et strategispill der man både er en gartner som dyrker bambus og en panda som spiser dem opp. Morsomt og sjarmerende.

Ellers blir kveldene brukt til TV – serier med mannen. Favorittene akkurat nå er Doctor Who på NetFlix,  Game of Thrones på HBO (var det flere enn meg som jublet over The Purple Wedding?) og Les Revenants på NRK.

image

Håper alle har gode påskedager!

4 thoughts on “Spill, TV -serier og Dickens – en oppdatering.

  1. Nå ble jeg veldig imponert. Trodde slike overkompliserte brettspill var kun noe man holdt på med i pre-historiske pre-internett dager?, og det som foregår av spill er flyttet til den virtuelle verden? Så feil kan man altså ta, så utafor kan man være. Jeg hadde forresten en rollespillende ex. engang, Dungeons/Dragons lignende ting, bortsett fra at det foregikk i White Chapel og var ripperskummelt. Ingen brett da, bare fantasi og terninger. Jeg var vel kanskje ikke den som var mest engasjert, men innimellom var det morsomt.
    Lykke til med Dickens og fortsatt god påske.
    (Den er ikke ferdig ennå -)

    • Brettspill er topp, og absolutt ikke gammeldags🙂. Jeg har prøvd meg på rollespill med kun terninger, men det ble ingen suksess. Litt lite håndfast, kanskje?

      God 2. påskedag, Ingalill🙂

Legg igjen en kommentar

