Odinsbarn (Ravneringene #1) av Siri Pettersen

I juni er det samlesing av Siri Pettersens debutroman «Odinsbarn» i forbindelse med Bokbloggerprisen 2013. Jeg leste denne fantasyromanen i fjor høst og ble svært imponert av både verdensbyggingen og selve historien. Til høsten kommer bok nummer to; «Råta», og jeg gleder meg til å følge Hirka videre. Enn så lenge reporter jeg min gamle anmeldelse, og jeg håper det er mange som plukker opp denne spennende boka i forbindelse med samlesingen.

siljes skriblerier

«Tenk deg å mangle noe alle andre har. Noe som beviser at du hører til denne verden. Noe så viktig, at uten det, er du ingenting. En pest. En myte. Et menneske.»  (Fra baksiden på mitt ukorrigerte leseeks).

IMG_20130916_110842

Dette sitatet synes jeg fanger noe av essensen i Siri Pettersen sin debutroman Odinsbarn, som kom nå i høst og som er den første boka i serien Ravneringene om den halelause jenta Hirka og hennes opplevelser i herredømmet Ymslanda og hennes jakt på hvem hun egentlig er. Hirka har levd et omflakkende liv sammen med faren, og sammen har de samlet urter og andre legemidler som de har tilbudt til sine kunder. Da romanen starter er Hirka 15 år og hun har bodd i flere år i ei lita stue i Elveroa. Faren prøver av en eller annen grunn å skjerme henne fra andre ymer, men på tross av…

View original post 1 012 more words

8 thoughts on “Odinsbarn (Ravneringene #1) av Siri Pettersen

  1. Gleder meg SÅ til Råta 🙂 Det er nesten ikke lov å skrive en så god bok og så må man vente til neste kommer ut 😀

Legg igjen en kommentar

