Reisefeber.

Akkurat nå har jeg skikkelig reisefeber. Jeg lar hjernen spinne rundt og fokuserer på alt som kan gå galt innen jeg er vel losjert i leiligheten i Latinerkvarteret.  Jeg kan for eksempel forsove meg, glemme pass og kontrakten, miste bagasjen eller bli rammet av flygelederstreiken. Dette tenker jeg på selv om alle klokkene er stilt, jeg har alliert meg med moren min slik at hun ringer for sikkerhets skyld, pass og kontrakt ligger trygt i veska og telefonnummeret til de som skal gi meg nøklene er notert så jeg får ringt og gitt beskjed ved en eventuell forsinkelse.

Jeg tror jeg har dekket alle eventualiteter.

Allikevel tror jeg ikke roen senker seg helt før jeg er der med nøklene i handa.

Jeg har forresten pakket 11 bøker! Ravatn,  Hustvedt,  Hemingway,  Baldwin og noen bøker om Paris. 

Snart er jeg der! Det blir bra!

image

21 thoughts on “Reisefeber.

  1. Så heldig du er som skal ut å reise snart. Paris er en herlig by, jeg besøket Lido sist jeg var der, en opplevelse jeg aldri glemmer. Etter å ha sett Phantom noen ganger var det gøy å gå i Opera Garnier og gå se det flotte bygget fra innsiden. God tur, kos deg masse!!! (Reisebrev sant?)

  2. God reise. Det går så bra så🙂 Du har jo reist alene til Frankrike før så du klarer det dette gangen også. Og håper du holder oss oppdatert hvordan det går og beskriver litt hvordan det er der🙂

  3. Virkelig, virkelig GOD TUR! Je ghåper du får en fantastisk sommer!
    11 bøker hørtes jo ut som en del, men når du skal spre dem utover kafebesøk og late kvelder; kanskje ikke🙂 Håper du også finner mange gode bøker på bortgjemte bokhandlere🙂

    • Det er litt morsomt at jeg alltid må ha med meg noen klassikere når jeg drar til Paris. Jeg tror det er atmosfæren som fordrer litt tyngre saker. Når det er sagt, nå leser jeg en horror (men den er allikevel ganske litterær ;-))

Legg igjen en kommentar

