#3/2014: La petite madame et Paris – en tur på gamle tomter.

Her om dagen tok jeg turen over Seinen og til det 3. og 4. arrondissementet; Le Marais – området der jeg bodde i fjor.

Jeg startet med en deilig lunsj på Le Café des Chats i Rue Michel le Comte,  en liten smett ved Centre Pompidou.

image

Som navnet tilsier, dette er en ekte kattekafe for ekte katteelskere! Det var koselig å kose litt med puser igjen, og det som jeg syntes var ekstra bra var at alt var på kattenes premisser. Jeg anbefaler virkelig alle som drar til Paris – og som liker katter (men hvem gjør ikke det ;)) – å reservere et bord på denne kafeen.

image

Resten av dagen tilbrakte jeg i de små, sjarmerende gatene i Le Marais.

image

(Dette kartet viser en del mer en området jeg trasket i, men gir en oversikt).

Jeg
– kikket på all den spennende gatekunsten som poppet opp på de mest uventede steder:

image

image

– og på de blomster – bugnende vinduene som finnes over alt. De er nesten som minimini- hager!

image

image

Jeg
– smatt inn i åpne portrom:

image

– og tok bilder av kreativ pynt utenfor portrom

image

– og fine porter:

image

Og da det begynte å regne i bøtter og spann:

image

Søkte jeg tilflukt på en kafé på Place des Vosges med en god bok:

image

Anita Brookner har vist seg å være et ypperlig bekjentskap og jeg gleder meg til å lese mer! Ellers håper jeg at jeg skal få postet noen anmeldelser i løpet av helga;  jeg har nemlig fått lest mye disse to ukene.  Lykke!

Au revoir!

10 thoughts on “#3/2014: La petite madame et Paris – en tur på gamle tomter.

  1. Det ser ut som du har det som plommen i det berømte egget. Mye å ta bilde av i Paris er det i alle fall, og gatekunst er også min favoritt. Jeg var fire dager alene i London og fikk nok av meg selv, håper du finner roen med deg selv bedre enn jeg gjorde 🙂

Legg igjen en kommentar

