#4/2014: La petite madame et Paris: et lite bildedryss

Siden sist har jeg vært på passasje-jakt! Både i området rundt Bastillen :

image

Her er Cour du Bel Air – nydelig og frodig.

image

Passage du Chantier ser kanskje litt annerledes ut, men den hadde mange skjulte perler. For eksempel:

image

– og i 10. Arrondissement. For å komme dit måtte jeg forbi Porte Saint- Martin:

image

Passasjene jeg leter etter var litt shabby,  men ved en tilfeldighet fant jeg sjarmerende Passage de l’ancre:

image

Med egen paraply – butikk!

image

Jeg har også ruslet langs sjarmerende Rue Mouffetard:

image

image

Og spist pai på Terte – huset i gata:

image

Jeg har selvfølgelig lest bøker;
både på kafé:

image

image

image

Og i parker:

image

image

Litt kunst har det også blitt, selv om jeg foreløpig ikke har giddet å stå i kø. I Rue de Rivoli er det et spennende kunstnerkollektiv der får komme inn og se i de ulike atelierene.

image

Den fargerike fronten gjorde meg nysgjerrig allerede i fjor, og jeg benyttet sjansen da jeg oppdaget at det var åpent for publikum:

image

image

Fargerike trappetrinn og en drage viste veien til de ulike etasjene og rommene.

image

image

image

image

Litt rart og litt fint.

Jeg har sett stedet der verdens første fallskjermhopper landet:

image

Og kost meg i resten av eventyrlige Parc Monceau!

image

image

image

image

Det har vært kaldt:

image

Og det er blitt varmt:

image

Flere oppdateringer kommer 🙂
Au revoir!

4 thoughts on “#4/2014: La petite madame et Paris: et lite bildedryss

  1. Jeg elsker disse oppdateringene Silje, det føles som om jeg er i Paris selv når du tar så flotte bilder og utforsker byen på den måten. Gleder meg til flere oppdateringer!

    God helg og klem 🙂

Legg igjen en kommentar

