Hustvedt – prosjektet: en liten oppdatering.

Jeg er nå godt i gang med bok nummer tre i mitt Siri Hustvedt- prosjekt;  What I Loved – og jeg kan ikke si annet enn at jeg nå har fått en ny favorittforfatter!

image

Dette er så utrolig bra, jeg føler at Hustvedt har en nesten magisk måte å formulere seg på som trekker meg inn i handlingen og som fører til at jeg sitter i timevis på en kafé og bare leser.  Det er som å være i en boble – en god og altoppslukende boble.

Romanen inneholder flere av de samme temaene og emnene som i de to foregående romanene,   samtidig som den også representerer noe helt nytt. Jeg er imponert over Hustvedts evne til å fornye seg og videreutvikle sin egen  stemme i hver bok. Jeg gleder meg til å lese mer!

image

Au revoir!

5 thoughts on “Hustvedt – prosjektet: en liten oppdatering.

  1. Eg har falt heilt ut av Det jeg elsket, og kjem til å lese Denne flammende verden som neste Hustvedt-bok. Eg har god tru på at boka er god, men den krever sin kvinne og denne kvinnen er ikkje beredt akkurat nå;-)

Legg igjen en kommentar

