Jeg er her.

Selv om det har vært stille lenge. Et og annet bilde har jo dukket opp, men det har også vært det.

Men jeg er her. Jeg leser. Jeg planlegger kontinuerlig nye blogginnlegg. Og jeg gleder meg til å få tid til å sette meg ned og faktisk skrive dem.

Jeg gleder meg til å gå løs på noen nøye utvalgte norske høstutgivelser, komme i gang med tanke på neste års bokbloggerpris. Men aller først skal Bokbloggtreffet 2014 gå av stabelen – om under en uke.  Jeg gleder meg til det også. Noe helt vanvittig mye!

Akkurat nå leser jeg Elsi Lund av Bjørg Vik. Og akkurat nå leser Elsi Bonjour,  Tristesse av Francoise Sagan. Det er fint å tenke på at det nettopp var Elsi og Bjørg Vik som fikk meg til å lese denne romanen på 1990 – tallet. Jeg husker fremdeles utgaven jeg fant på Deichman; en grønn Fontene – utgivelse. Kanskje den samme utgivelsen som Elsi leser i?

image

Jeg har helt siden jeg leverte Bonjour Tristesse tilbake til biblioteket vært på jakt etter den. Jeg har trålet loppis og bruktbutikker uten å finne den. I sommer ga jeg etter og kjøpte meg den på fransk. Nei, jeg er ikke så god i språket. Men jeg skal prøve.
Med ordbok😉.

Et språk jeg derimot behersker til det fulle er det nonverbale.  Se bare hvordan det gikk da jeg møtte Siri Hustvedt:

image

(Foto: Rose-Marie).

Ønsker alle en strålende søndagskveld!

6 thoughts on “Jeg er her.

  1. Jeg tror jeg aldri noen sinne vil slutte å fnise av det bildet der. Ikke fordi jeg ler AV deg, men fordi jeg ser det så inderlig for meg. Jeg kunne vært i dine sko, for å si det sånn. Med en forskjell: Du har en normal ansiktsfarge. Kudos for det! OG! Du ser rett på henne. Kudos igjen!

    Syns du greide deg glimrende, jeg🙂

  2. Eg kjenner og at eg bare er her for tida, det blir lite lest og skrevet. Når det gjelder møtet med Hustvedt så hadde eg enten reagert som deg, eller snakket ho i senk🙂

Legg igjen en kommentar

