Fredagskos

Å komme hjem fra jobb, lage en kopp te og synke ned i gyngestolen med en god bok. Det er kos, det!

image

Etter tre dager og tretti sider la jeg i går fra meg Norske edelstener av Emil B Lund. Det er ikke det at jeg syntes den var dårlig, det var bare ikke riktig bok for meg akkurat nå. Om igjen av Monica Isakstuen kjennes ut som et godt valg i stedet.

Ellers planlegger jeg å være litt rebelsk neste uke og ikke lese noe ny norsk litteratur. Jeg skal nemlig  lese Siri Hustvedts Når du ser meg sammen med Hedda. Jeg gleder meg til å være i Hustvedts univers igjen.

image

Hva leser du i helga?

10 thoughts on “Fredagskos

  1. Jeg har nettopp startet på «Krø» av Didrik Morits Hallstrøm, og kommer nok til utelukkende å lese den denne helgen.🙂

    Hvordan har du fått til snøvær på bloggen din forresten? Det fikk jeg lyst på også.🙂

  2. Så kos et bilde.:) Edelsteiner var ikke noe for meg heller… I helga skal jeg lese ferdig biografisamtaeboka om Kjell Askildsen, Et liv, av Alf van der Hagen. Ha en fin helg..)

  3. Kos deg! Jeg skal begynne på: Måneglasset av S.E. Grove og lese videre i Guinness World Records 2015. Og ved siden av leser jeg: Too good to be true: The colossal book of urban legends av Jan Harold Brunvand. Så leser litt spesielle bøker for å si det sånn🙂 Kos deg med bøker, kattkos og nyt helga. Fint bilde av deg og Narnia. God helg🙂

    • Takk, Ina🙂. Håper Måneglasset faller i smak! Jeg så at du var ferdig med Morfar, Hitler og jeg av Ida Jackson og gleder meg til anmeldelsen din. Jeg skal skrive min i løpet av helga.
      God helg til deg og!

  4. Jeg har tatt meg en liten juleferie på bloggen, noe som betyr at jeg leser det jeg lyster uten noen føringer. Leste ferdig Krø i morres, har begynt på en ungdomsbok Grevens datter, som er en oppvekstroman fra middelalderen. Så skal jeg lese ferdig Kaldhol sin bok, men den må jeg nyte i små doser når det er stille rundt meg. I tillegg skal jeg på fest, for første gang på flere år, og i morgen blir det middagsbesøk. Kjekt å ha det travelt og slippe butikker og husvask🙂 Ønsker deg en fin helg!

    • Det høres ut som du har og har hatt en nydelig førjulshelg, Tine! Jeg så at Krø ikke falt helt i smak, så jeg håper du liker Kaldhol sin bedre. Jeg måtte også lese den langsomt og oppmerksomt for det er så mye som egentlig ikke blir sagt og symbolbruk. Slike bøker liker jeg godt!

Legg igjen en kommentar

