Skribleri-planer denne uka.

Påsken er over og det betyr litt mindre tid til Skribleriene. Ikke for det, jeg skal sette av tid til å få gjennomført de planene jeg har for denne uka:

– skrive anmeldelsen/teksten om The Bloody Chamber av Angela Carter.  Den er faktisk litt kinkig – for hvordan skrive om en novellesamling? Skal jeg skrive litt om alle novellene, små omtaler om dem? Eller skal jeg fokuserer mer på essensen,  selve kjernen i samlingene, og deretter bruke enkelte av novellene som eksempel?
Forslag mottas med takk, piruetter og virituelle klemmer.

image

– gjeninnføre min fascinasjon over determinismen.  Zola leses flittig,  og i dag kom jeg over en gammel Fakkel- utgave av hele Hellemyrsfolket av Amalie Skram.  Kanskje noe for gjenlesingsprosjektet mitt?

image

– skrive om to kule damer; Amanda Palmer og Lena Dunham fordi de er,ja, kule, ærlige og noen å se opp til.

image

Hvilke planer har du – sånn post-påske?

5 thoughts on “Skribleri-planer denne uka.

  1. Jeg hang meg opp i Hellemyrsfolket, som jeg har lest, hørt og sett på teater i 2014. Det settes opp igjen på DnS i november, desember, så kanskje du vil snope deg en bergenstur? Ser du har Shift liggende på lur, er det boken etter Silo? Gleder meg til å lese den, for Silo likte jeg godt, selv om jeg ikke leser «sånt» til vanlig.
    Skrev selv en omtale av en novellesamling i går, og landet på en mellomting mellom å si noe om hver novelle, og si noe om hvordan samlingen er bygget opp. Å dra ut essensen høres genialt ut, så gå for magefølelsen din. Gleder meg til å lese!

    • Hellemyrsfolket er fantastisk, og en tur til Bergen frister så absolutt! Norge fineste by🙂
      Og takk for tips om novelleomtale!
      Shift har jeg lest og likt, Dust ligger på vent🙂

  2. Å skrive om ein novellesamling kan vera vanskeleg. Når eg leser novellesamlinger noterer eg litt frå kvar novelle og skriver blogginnlegg ut frå det. Det kjem an på kor mange noveller det er snakk om, men då eg skreiv om Agatha Christie sist veke skreiv eg litt om alle fem.

Legg igjen en kommentar

