Litt lyrikk – prat

Den siste tiden har jeg hamstret diktsamlinger. Jeg har ikke hatt roen til å fordype meg ordentlig, men har dyppet inn og ut av flere.

image

Det hele startet nok med Plath og Atwood i Paris, men det tok liksom aldri slutt. Det var på en måte noe i meg som krevde lyrikk, eller skal jeg heller si at det er noe i meg som krever lyrikk? Det har nemlig ikke gitt seg. Det er der ennå. Og det liker jeg.

Blant nyanskaffelsene er Jen Campbell sin The Hungry Ghost Festival  (dere vet, hun med bokhandler-bøkene) og Crow. From the Life and Songs of the Crow av Ted Hughes. Jeg har lyst til å dele et av diktene fra sistnevnte med dere:

image

Hvilke diktsamlinger og poeter anbefaler dere?

Legg igjen en kommentar

