Kaffe, te og litterære kopper – et bildedryss

Noe av det beste jeg vet er å krølle meg sammen i lesestolen eller sofaen med boka jeg leser der og da og en kopp med te eller kaffe. Opplevelsen bli selvfølgelig enda bedre dersom jeg har helt den varme drikken i et litterært krus!

«En bokelsker må alltid ha en kopp eller to som viser omgivelsene at h*n faktisk
er en bokelsker» sier et gammelt jungelord, og jeg har selvfølgelig en fin liten samling. Her er noen av dem:

image

image

image

image

image

image

image

Har du noen litterære kopper?

14 thoughts on “Kaffe, te og litterære kopper – et bildedryss

  1. Eg har strengt tatt berre ein litterær tekopp – Quentin Blake sin illustrasjon av Willy Wonka, og eit sitat: «A little nonsense now and then is relished by the wisest men». Ein ganske lur leveregel. Den vart fort annektert av kollektivsambo, men han treng vel litt galskap, han og. Og Mummi, sjølvsagt. Er litt sjalu på dei fine Penguin-koppane dine.🙂

    • Quentin Blake kopp er bra! Og Mummi er litterært så det holder, men er kanskje mer som kaffekopper å regne?
      Jeg er superglad I Penguin- koppene mine, og ønsker meg flere🙂

  2. Har en blå en fra bokklubben, med et eller annet sitat – eldgammel, ellers intet, men mange kopper fra fjerne land. Hadde en periode jeg bare ville ha kopp i reisegave – så det ble mange byer og land – så ble det fullt og jeg skiftet til sjokolade -)
    (yay til penguin!)

    • Jeg skjønner at du skiftet til sjokolade. Jeg reiser jo stort sett til Paris hvis jeg får bestemme, og det er jo grenser for hvor mange kopper med Tour Eiffel man kan ha… Dersom det hadde eksistert en Shakespeare & Co eller The Abbey – kopp, da hadde jeg kjøpt det.
      Og hurra for Penguin!

  3. Eg har fire Mummi-kopper og to frå Penguin (Jane Eyre og Persuasion). Elsker kopper av alle slag, og spesielt med litterære bilete🙂

    Fine helg, Silje!

  4. Så fine bilder og koselige kopper🙂 Ser du har tatt bilde av en bok av Gaiman. Jeg har fått et anstrtengt forhold til ham. Har lest noen bøker av ham og The Graveyard Book er den eneste boka jeg virkelig har likt av ham, mens de andre jeg har lest har vært meh … Helt sikkert noe galt med meg at jeg har aldri blitt noen stor fan av Gaiman🙂 God helg.

    • Tusen takk, Ina! Ja, jeg har både tatt bilde av en Gaiman bok og en Gaiman kopp. Jeg leste Amerikanske Guder I månedsskiftet og elsket den – den minnet meg veldig om Sandman- serien hans. Det er en serie med Grafiske romaner, jeg tror du hadde likt dem🙂. Jeg har ikke lest The Graveyard Book.
      Ønsker deg en fin helg!

Legg igjen en kommentar

