#2/2015 La petite madame et Paris – noen bøker.

I år har jeg prøvd noe nytt! Vanligvis pakker jeg kofferten full av bøker før jeg drar nedover. Jeg skal jo være lenge borte, jeg må være forberedt på at leselysten kan svinge og må derfor ha med noe for en hver situasjon. Det er sikkert flere som kjenner seg igjen – den frykten man har for at man plutselig ikke har noe lesestoff tilgjengelig!

Så, det å pakke med seg masse bøker er egentlig helt naturlig (har jeg brukt som unnskyldning når mannen rister på hodet samtidig som han veier kofferten før avreise) –
– men –
Det er jo ikke slik at jeg reiser til en by som ikke har bokbutikker! Det er bøker over alt! Og folk leser over alt! Og jeg har vel aldri kommet hjem herfra uten minst 20 nyanskaffelser! (Tips for å unngå overvekt; be mannen ta med en stor koffert når han kommer nedover – eventuelt kast noen av skoa du har trasket rundt med i en måned og litt).

image

image

Men i år har jeg altså tenkt nytt; med meg i kofferten hadde jeg tre bøker – den jeg leste da jeg dro, en lesesirkelroman og månedens samlesingsbok Vinternoveller av Ingvild H. Rishøi. Resten av lesestoffet må jeg kjøpe underveis og jeg må faktisk lese dem med en gang! Og det har fungert godt. Jeg har så langt begrenset meg til fire bøker: Sagan. Paris.1954. av Anne Berest, SevenEves av Neal Stephenson, The Incarnations av Susan Barker og Where the sidewalk ends av Shel Silverstein. Av disse har jeg fullført den om Sagan og er over halveis i Barker sin, og om de ikke får sine egne anmeldelser så skal jeg i allefall skrive noe om dem.

image

image

image

image

6 thoughts on “#2/2015 La petite madame et Paris – noen bøker.

  1. Veldig sprekt! Etter eit par for mange turar der eg har sluppe opp for bøker og stått frustrert foran ganske små engelskavdelingar for å velje mellom «dårleg» og «dårlegare» (ei bok må eg ha – eg er ikkje sååå glad i å farte rundt seint på natta om eg er åleine), har eg vorte litt skeptisk. Men du les kanskje fransk og, frankofil som du er? Det ser i alle fall ut til at du har upåklageleg utsikt når du les.

    • Unnskyld for sent svar! Ja, jeg synes selv det er et ganske sprekt forsøk. Nå skal det sies at jeg nå har kjøpt noen flere bøker OG at mannen skal ta med seg noen når han kommer😉.
      Jeg leser dessverre ikke noe særlig fransk, eller jeg får det nok til, men jeg er ikke god nok til at det blir noe leseglede ut av det – enn så lenge. Takk og pris er det flere uavhengige engelske bokbutikker her.

Legg igjen en kommentar

