DIY: hylle til mindre bøker.

Jeg har et ganske solid bibliotek i stua der bøker er stablet både på langs og på tvers, som tetrisbrikker og dobbelt. Systemet fra sist omorganisering har måttet vike plassen for en mer «her dytter vi inn der det er rom»- «organisering», struktur er erstattet med anarki og det er generelt mer rot enn orden.

Det siste året eller så har jeg begynt å opparbeide meg en fin samling av lyrikk. Ikke av de store, tykke der flere av forfatterens bøker er samlet, men av de små, selvstendige samlingene som lett blir borte i en større, evigvoksende boksamling.

Jeg ville så gjerne ha dem lett tilgjengelig slik at jeg hadde muligheten til å dyppe ut og inn av dem, lese et dikt her og der og oppdage nye perler og favorittdikt uten å måtte brøyte meg frem mellom tykke klassikere, samtidslitteratur i harde og myke permer og ymse annet (som jeg selvfølgelig er veldig glad i). Jeg trengte med andre ord en liten hylle, helst litt skjermet fra resten av hjemmebiblioket, men allikevel i stua.

Løsningen var like genial som enkel; en gammel skuff ble satt på høykant og skrudd fast i veggen.

image

image

Har du noen lure hylletips?

12 thoughts on “DIY: hylle til mindre bøker.

  1. Jeg ble mer opptatt av bøkene enn av hylla (overraskende, ikkesant?)
    Ser du har ‘Crow’ av Ted Hughes, den har jeg vært nysgjerrig på. Kan jeg få låne den av deg en gang?🙂

    Men ja, hylla er fin den også altså!

Legg igjen en kommentar

