Litt mer lesestatistikk

I august postet jeg et lite innlegg om lesestatistikken så lang. Jeg kan ikke si at den var så fryktelig oppløftende, egentlig, men det var greit å få litt oversikt. Siden leselyst – pendelen har svingt seg over på «lese, lese, lese» – nivå den siste tiden, tenkte jeg at det var lurt å oppdatere litt. Uten noe mer tant og fjas; her er lesestatistikken pr i dag:

–  40/50 bøker lest.
– 7,3/20 klassikere
– 5/15 1001 – bøker
– 4,3/12 fra klassikerutfordringen (5,3 – dersom jeg ikke får lest Bell Jar av Sylvia Plath, blir 1984 gjeldende)
– 6/9 fra bokhyllelesingen (alle med unntak av russerne)
– 2 gjenlesinger
– 14,3 av bøkene er kjøpt før 31.12.2014 – to av dem lånt.

parisSom dere ser er antallet leste bøker gått opp, og det er jo bra. Jeg er også godt fornøyd med innsatsen i bokhyllelesingen, der jeg har lest alle bortsett fra russerne. Nå gjelder det bare å få skrevet om dem også! Det kan se ut til at løsningen er et samleinnlegg. Klassikermålene og 1001 – bøker-målet er derimot langt utenfor rekkevidde –  om jeg når å lese et par – tre innenfor hver av dem, da blir jeg veldig glad (Med dobbelkryss så burde jo det gå ganske greit – innimellom norske 2015 bøker. Jeg krysser fingrene!).

Hvordan ligger du an?

4 thoughts on “Litt mer lesestatistikk

  1. Jeg fortsetter videre i mitt nye lesetempo og har på oktobers sju første dager fullført seks nye titler. Riktignok to hefter med Walking Dead, en diktsamling og en roman det bare tok en time å lese, men likevel. Sånne antall har jeg ikke hatt siden jeg gikk på barneskolen. Bare to kryss i bunken da, men det går fint. På grunn av disse uvante mengdene jeg kommer gjennom på en måned, burde kryssene være innen rekkevidde uansett.

    I går opplevde jeg endelig det å bli helt oppslukt av ei bok igjen også, det har jeg venta på en stund nå. Begynte å lese halv sju, og greide ikke gi meg før jeg var ferdig med boka klokka elleve. Boka var for øvrig ‘A House in the Sky’ lest til biografisirkelen.

    • Deilig å bli oppslukt av en bok – hva/hvem handler boka om? Og leste du den på 4,5 timer?!

      Og jeg bøyer meg i støvet for mengden bøker! Hvordan blir statistikken for måneden dersom det fortsetter sånn 😀

  2. Jeg liker at du er så strukturert og fornuftig, og godt at leselysten din har økt 🙂 Jeg har som mål å lese 100 bøker i år også, men har bare lest 75 så langt så jeg må lese sable fort resten av året hvis jeg skal rekke det 🙂

    • 75 bøker er bra – og dersom du leser 2,5 bøker i uka frem til nyttår er du oppe i 100 :). Tips; spe på med noen grafiske romaner. Locke and Key av Joe Hill er veldig gode!

      (Ellers tror jeg at jeg virker mer systematisk i lesinga enn det jeg er. Det syns på måloppnåelsen!)

Legg igjen en kommentar

