Helgeplaner på lesefronten.

Fredagkveld og helga har begynt. Sofaen er deilig og myk, katten – i alle fall når hun gidder å innfinne seg – er superkosete, mannen er hjemkommet fra jobbtur og Skavlan summer i bakgrunnen.
Jeg leser ikke akkurat nå, men om en stund skal jeg finne frem boka jeg holder på med; Historien om et godt menneske av Birger Emanuelsen, ny av året og en mulig kandidat for min nominering til Bokbloggerprisen 2015 hvis den holder løper ut. Det håper jeg virkelig at den gjør, for romanen er interessant og godt skrevet, karakterene gjør meg nysgjerrig og er lite pålitelige og jeg aner at det ligger noe skjult og ulmende i den felles historien til barndomskameratene som på typisk vis har tatt helt motsatte livsvalg som voksne.

image

Dersom tiden strekker til håper jeg å begynne på Heidi Sævareid sin ungdomsroman Slipp hold, som jeg bare måtte kjøpe etter Siljes gode anmeldelse.

Hva skal du lese i helga?

2 thoughts on “Helgeplaner på lesefronten.

  1. Har såvidt begynt på Vingebelastning, deretter er planen å lese Renhet av Jonathan Franzen og siden den er på 650 sider så rekker jeg vel ikke flere selv om jeg har planer om å lese store deler av helgen! Står i kø på Emanuelsens bok på ebokbib og håper at den snart blir ledig, likte godt boken han ga ut i fjor så det blir spennende å sette i gang med den. Ønsker deg en fin helg og kos deg med lesingen, Silje🙂

Legg igjen en kommentar

