Lest og leser i midten av november

Det har vært to stille uker på Skribleriene. Lite er blitt lest og enda mindre er blitt skrevet. Etter en hektisk oktober på alle fronter med blant annet elleve bøker ferdigstilt, er lesetempoet mer tilbake til normalen.

image

Jeg prøver å nå noen av lesemålene for 2015, samtidig som jeg også skal finne frem til det beste av de beste norske bøkene av året. I og med at målene i stor grad er knyttet til klassikere og 1001 – lista, så er det en liten utfordring. Så langt denne måneden har jeg lest barnebok – klassikeren Emily of New Moon av L.M . Montgomery, er godt i gang med klassikeren og 1001- romanen The turn of the screw av Henry James på lyd – aldri har vel gåturen til og fra jobb vært mer skremmende! – og har begynt på Benedicte Meyer Kroneberg sin nyeste I beste mening. Sistnevnte har jeg store forventninger til, og fallhøyden er stor. Og innerst inne vil jeg egentlig bare lese Dickens… but what can a girl do?

Hva leser du denne kalde novemberkvelden?

6 thoughts on “Lest og leser i midten av november

    • Dette er min første James, og jeg liker den ganske godt. Han får godt frem atmosfæren og det er jo bra i en bok som skal være litt nifs. Jeg synes også at den fungerer godt på lydbok.

  1. Eg har begynt på Lahlums krimbøker som avveksling og flyturen frå Gdansk til Stavanger i går vart kjempekort 😉 Elles har eg eit håp om å bli ferdig med klassikerutfordringa denne månaden, men dei to kategoriane eg har igjen sitter langt inne :-/

Legg igjen en kommentar

