8.desember: 100 dikt på 48 timer.

Jeg er en stor tilhenger av forfatteren Jen Campbell – ikke bare skriver hun underfundige dikt –  hun elsker også  bokbutikker så mye at hun har skrevet opp til flere bøker om det (Weird things customers say in bookshops – bøkene og The Bookshop Book), hun digger Shakespeare & Company og hun leser og anbefaler mange interessante bøker via YouTube -kanalen sin Jen Campbell.

Tidligere i høst skrev hun hundre dikt i løpet av 48 timer for å samle inn penger til organisasjonen The Book Buss.

The Book Bus tilbyr skoler i Zambia, Malawi, India og Ecuador biblioteker på hjul og lesestunder for elevene. Målet er å vekke leselysten og lesegleden hos barna, og hjelpe dem på veien mot å bli litterære lesere.

image

Siden jeg både brenner for at barn skal få møte masse bøker, historier og engasjerende fortellere – og beundrer Jen, ja, da måtte jeg selvfølgelig støtte prosjektet. Og nå er diktsamlingen her, med et nydelig omslag og fyllt med Jen Campbell sine fine, pussige og særegne dikt. Her er tre av dem, knyttet til lesing og bøker – selvfølgelig:

image

image

image

Jeg liker veldig!

Heftet ble trykket i 235 eksemplarer, mitt er nummer 157.

Hvilken diktsamling vil du anbefale?

4 thoughts on “8.desember: 100 dikt på 48 timer.

  1. Åh, heldiggrisen deg, Silje, som har fått tak i et eksemplar! 🙂 Dette har jeg ikke fått med meg, høres ut som et kjempebra prosjekt. Har lest de to Weird things customer ….bøkene, har hun skrevet flere enn de to om vi da ser bort fra denne? Enig med deg at coveret var kjempefint og artige smakebiter du hadde tatt med🙂

Legg igjen en kommentar

