Leseplaner i helga:

image

Ukene flyr og det er så mange bøker som venter! Denne helga må jeg bli ferdig med On Beauty, jeg har vært veldig dårlig på å lese noe som helst i ukedagene og jeg kjenner at dette er en roman som jeg trenger å synke ned i – ikke bare lese et avsnitt av før jeg sovner.

Den mintgrønne boka i midten er Den tomme stolen av Vikram Kolmannskog. Det er en samling av fortellinger fra gestaltterapien, og jeg ser frem til å få nærmere kjennskap til et felt jeg vet bittelitt om. Siste bok ut er månedens 1001- roman. Temaet er Nobelprisvinnere i litteratur, da passer det godt med Heinrich Böll sin Katharina Blums tapte ære.

Jeg vet selvfølgelig at jeg ikke rekker to og en halv bok på ei helg, men da har jeg leseplaner utover i neste uke også.  Ikke verst, det.

Hva skal du lese?

8 thoughts on “Leseplaner i helga:

  1. Eg har funnet ut at eg burde gå på shopping etter Nobelvinnande forfattere, då det einaste eg har er Oates, Modiano og Mann. Eg syns dei som deler ut prisen burde snart gå etter mi bokhylle 😉 I tillegg vil eg jo at boka skal passe inn i andre mål, og derfor blir det mest sannsynleg Thomas Manns Trolldomsfjellet (som passer med neste bokhyllelesing).

    Du skriver at det blir lite lesing i vekedagene, eg les lite i helgene, men når eg eigentleg burde sove før ein travel arbeidsdag så leser eg 😉

    • Det var vrient å finne Nobelprisvinnende 1001-bøker i hylla her og, men hadde da noen. Glad for at jeg valgte Böll.
      I ukedagene den siste tida har jeg hatt en lei uvane med å synke ned i sofaen om kvelden og se NetFlix i stedet for å lese….

  2. Jeg leser biografien til Zlatan for biosirkelen. Er over halvveis allerede, hadde en god lesedag i går.

    For denne helga blir det nok ikke andre bøker. Men tror det blir mer Lessing til 1001-sirkelen. Og så må jeg snart begynne med første runde av Jane Eyre, om jeg skal greie tre ganger i løpet av året. Og har ‘The Traitor Baru Cormorant’ liggende som jeg har gledet meg til å begynne på så lenge. Foreløpig har jeg lest to sider, før jeg fant ut at Zlatan fikk komme først.

  3. Sammentreff: Jeg planlegger også Bølla til nobelrunden. Husker Line elsket den, men faren min synes det var den mest idiotiske boka han hadde lest. Jeg kunne avskrevet han som legmann uten peiling – men han elsket blant annet Hvit Tiger – (som jeg heller ikke har lest) – derfor starter jeg lesingen om Katarina helt uten forventninger… forhåpentligvis allerede på Tvangslesinga.

Legg igjen en kommentar

