#5/2014 La petite madame et Paris: en tur langs Seinen.

image

Når det er varmt kan det være godt å ta en tur langs Seinen. Selv om det ikke er mulig å bade i elva,  så opplever jeg at det er ganske luftig å bare være i nærheten av vann.

På lørdag bestemte jeg meg for å ta en slik tur. Jeg gikk ned ved Pont des Arts som fører alle over fra venstre bredd til Louvre.

image

Vanligvis går jeg jo over bruene når jeg skal ulike steder, men det er litt spennende å gå under bruene en gang i blant også. Særlig når det er så mye å se på!

image

image

Jeg synes at det er ekstra fint at det er lagt til rette for at man kan gjøre ulike aktiviteter langs Seinen. På veien så jeg både folk som spilte pingpong og slåball og andre som sto på rulleskøyter og skateboard. Man kan også leie seg et zzz- rom der man kan spille spill og slappe av med venner og familie.

image

image

Utenfor hvert rom er det en liten hage; cosy gardens.

image

image

I området rundt Musee Orsay er det for tiden en utstilling. Jeg er litt usikker på hva som er temaet, men alle bildene har kjente mennesker og Paris til felles.

Jeg møtte blant annet Truman Capote og Serge Gainsbourg:

image

Og siden jeg har dilla på gatekunst, så var det gøy å endelig få tegnet litt på en vegg selv også:

image

Jeg endte ferden min på en kafé rett ved siden av Pont Alexandre 3,  den storslagne brua som i sin tid skulle symbolisere vennskapet mellom Frankrike og Russland.

image

image

4 thoughts on “#5/2014 La petite madame et Paris: en tur langs Seinen.

    • Tusen takk, Gro. Nei, Tour de France er ikke noe særlig for oss. Vi har kost oss i zoologisk hage og på kafé i dag🙂
      Håper du har hatt en fin søndag også. Klem

Legg igjen en kommentar

