Boktema: Favorittforfatter på H.

Torsdag er her igjen og jeg tar en pause fra eksamensjobbingen for å delta på Anettes boktema. (Det er vel lov med en liten pause, er det ikke?). I dag er spørsmålet: Hvilken favorittforfatter har du på H? Og sannelig så var det spørsmålet veldig enkelt og greit å svare på  – særlig etter en kjapp konsultasjon med bokelskere 😉

Favorittforfatteren min på H har skrevet to thrilleraktige romaner og jeg har slukt begge. De har vært kjempespennende, medrivende og fått meg til å tenke. H – favoritten min har store kunnskaper om emnene han skriver om, og jeg har hver gang sittet igjen med en følelse at at jeg har lært ganske mye når romanene er fullført – jeg er blitt provosert og jeg er blitt overbevist. Temaene han tar opp er viktige og aktuelle , og de får meg til å reflektere rundt det jeg leser i mye større grad en «vanlige» krim/thrillere – og det er en svært god ting. Han skriver rett og slett engasjerende, intense, spennende og tankevekkende romaner! Hvem han er? Espen Holm, selvfølgelig!

Romanen Syk Pike kom ut i 2010 og du kan lese omtalen min her; mens Kong Salomos Sverd er fra i år og ble umiddelbart en av mine favorittbøker.

Også bokpusen liker bøkene til Espen Holm.

Bildet av forfatteren selv har jeg lånt herfra.

Flere tips finner du hos Anette 🙂

24 thoughts on “Boktema: Favorittforfatter på H.

  1. Hehe, jeg måtte også innom bøkene mine på goodreads for å finne noen. Viste seg å være enkelt når jeg først fikk øye på dem… 😛 Har dessuten også stjålet meg en pause fra eksamensjobbing. Har ikke lest noe av Espen Holm, men har notert meg at han har falt i smak hos deg. Lykke til videre med eksamen! 🙂

  2. Eg har Salomos sverd ståande i bokhylla og gler meg til å ta fatt på boka. Takk for eit godt forfattartips. =) Og nydelig design foresten! Og pause i frå eksamensjobbing er ikkje akkurat ulovlig. Det veit eg alt om. =)

  3. Klart det er lov med pauser fra eksamensjobbingen:-)Jeg har ikke lest bøkene av Espen Holm,men jeg ble veldig nysgjerrig på dem så de har jeg notert meg:-) Tusen takk for boktips! Lykke med eksamen!

  4. Jeg har ikke lest Espen Holm, men vi har Salomos sverd stående på nye bøker hylla og nå ble jeg nysgjerrig på den 🙂
    Ha en riktig fin og solfylt dag midt i eksamenslesningen! Og lykke til med eksamen!

  5. Lov å ta seg pauser med lesningen, det gjør deg bare godt:) Selv tok jeg meg pause fra jobbsøknadskriving for å skrive innlegg idag:)

    Virker som en fin forfatter du har valgt deg, har hatt litt planer å lese noe av han, men så langt er han litt langt ned på lista, men en dag er det plutselig hans tur igjen:)

    Lykke til med eksamen og eksamenslesninga!:)

    • Takk, Line 🙂 Nå er to tekster om skrivepedagogikk bearbeidet, og jeg må si at jeg egentlig er fornøyd med resultatet.

      Håper du leser Holm etterhvert, forresten 😀

  6. Klart det er lov med en pause fra eksamen – Boktemaet er jo nesten like viktig (kremt, host) 😉 Flott innlegg med en forfatter som er ny for meg, alltid spennende med gode tips 🙂

Legg igjen en kommentar

