På tur med Doktoren!

Tenk, for en tid tilbake så landet ingen ringere en The Doctor – David Tennant Tardisversjonen, selvfølgelig –  i stua mi med sitt fantastiske fremkomstmiddel TARDIS! Dere kan tro jeg ble glad – og enda gladere ble jeg da jeg i tillegg fikk lov til å bli med på eventyr! Jeg, Silje, var utvalgt til være hans kompanjong – den nye Rose!

Aller først tar vi en  tur tilbake i tid, helt til 1803 og NorthangerAbbey for å snoke rundt på det mystiske, gamle godset sammen med Catherine Morland. Er det nå så sikkert at de gamle cellene ikke skjuler en gal hustru eller to??

Deretter går turen til en helt annen dimensjon, et helt annet univers der det finnes mange konger som kjemper om makten og jerntronen, og et land der innbyggerne venter på den lange vinteren. Siden jeg ikke er så glad i kulde, så sveiper vi bare kjapt innom Kings Landing for å hilse på Tyrion og få med oss siste nytt fra Lord Baelish, før vi reiser til varmere strøk. Vel innlosjert om gjester hos Daenerys får vi for en stakket stund arbeide som dragepassere, før vi må reise videre.

Planen etter dette er å sakte, men sikkert bevege oss tilbake, men et eller annet blir ødelagt inne i TARDIS. I stedet for å havne i vår verden, landet vi plutselig midt i et vrengebilde av dagens Chicago! Alle innbyggerne er blitt delt inn i ulike fraksjoner – og det er i fraksjonen for de uredde at jeg møter Tris og får tilbrakt noen  spennende dager i hovedkvarteret til Dauntless. Og så får jeg min første tatovering! Spenningen mellom de ulike fraksjonene blir ganske så spent, og Doktoren mener det er lurt å fly videre – denne gangen til et sted hvor vi kan slappe av, leke og bare ha det gøy. «Til et sted som er et paradis for alle barn» roper han, og TARDIS tar oss med til ….. Nordigarden , Sørigarden og Midtmellom! Lisa, Bosse, Lars og de andre Barna i Bakkebygrenda tar godt i mot oss, og sammen nyter vi noen deilige og late dager på den svenske landsbygda.  Vi plukker blomster og hopper over skigarder.

Til slutt må den evige sommeren ta slutt, og det samme må mitt oppdrag som Doktorens kompanjong. Et siste stopp har vi tid til, og det er et stopp i min egen tid, i min egen verden. Milo Cavalli står ovenfor nok en vanskelig sak med forgreninger over hele verden – og han har bedt Doktoren og meg om assistanse. Jeg har selvfølgelig ingenting i mot å bli litt forsinket hjem når jeg får reise til Roma, NY og andre storbyer på aller beste første klasse, drikke Prosecco og jakte på skumlinger! Men dette må jo også ta slutt en gang – og mettet på opplevelser blir jeg sluppet av TARDIS, trygt i min egen stue. Det er litt godt det også🙂.

Denne litterære TARDIS – reisen er inspirert av YouTube og TARDIS – tagen. Jeg så den her først.

Hvor ville du ha dratt?

8 thoughts on “På tur med Doktoren!

  1. Virkelig bra! Det ble et morsomt innlegg🙂
    Jeg drar også innom Kings landing og de andre stedene i de syv kongedømmene, samtidig som jeg befinner meg i Nord-Korea og lærer mye om et meget lukket land. Og om kvelden slapper jeg av i Bergen med en seriemorder🙂

  2. Haha, så morsomt å lese. Jeg tror jeg ville holdt meg langt unna alt som har med GoT å gjøre hvis jeg skulle ut å reise. Det er kanskje derfor jeg måtte ta meg en pause fra lesingen selv om jeg følger med på TV-serien. Det er ikke noe hyggelig sted å være. Jeg synes også Catherine Morlands verden er for klaustrofobisk og stiv til at jeg ville dratt dit selv om det frister mer. Kanskje jeg ville tatt en tur i den vIrtuelle virkeligheten OASIS for å løse noen gåter. Det slo meg at jeg ikke har spesielt lyst til å befinne meg i noen av de verdenene jeg har lest om så langt i år bortsett fra nevnte OASIS. Kanskje på tide å gjøre noe med det:-)

Legg igjen en kommentar

